Mini-recenze: Heartbreak & Seance

30. july 2017 at 19:15 | Cradle Of Filth Czech Republic |  RECENZE
Ledy povolují čím dál více, kry vlastně přímo praskají pod náporem plamenů vycházejících z ďábelského podzemí, které skrývá mnoho nepoznaných věcí. Cradle of Filth již kousek černoty poodkryli a naservírovali nám první singl a videoklip s názvem "Heartbreak & Seance", který, jak všichni víte, pochází ze zbrusu nového opusu "Cryptoriana - The Seductiveness of Decay". Přesýpací hodiny stále odměřují zbývající čas a připomínají, že ještě nějaký ten pátek musíme počkat, než poslední zrnko písku dopadne na třpytící se hroudu, zároveň bude odbita půlnoc a zašlé stránky kalendáře se přetočí na 22. září, kdy se deska objeví na pultech obchodů.

Pojďme se nyní ponořit do ne tak dávných viktoriánských dob. Nechme se zahalit hypnotickým závojem s příchutí tajemna a nasládlým pachem mrtvolna. Brány se potichu otvírají, částečky prachu víří ve vzduchu a nacházejí svůj zánik v bobtnajících plamenech vysokých svící, jejichž klid je občas narušen pohlazením éterické entity. Vítejte!

Zaznívají první tóny skladby "Heartbreak & Seance", uhlazené kytary s lehkostí vykreslují neznámou, ale zdá se, že romantickou melodii. Přidávají se klávesy, jakási ozvěna ze záhrobí a vše se plnou sílou řítí dopředu. Kapela jede na plné obrátky.
Měla jsem to štěstí, že jsem si stačila písničku poslechnout na Spotify, kde se v den vydání videoklipu objevila už ráno, takže jsem nebyla rozrušována obrazem, ale mohla se soustředit jenom na hudbu. První myšlenka, která se mi vloudila do hlavy, bylo překvapení. A pak jen zaražený poslech něčeho, co jsem nečekala, a s čím jsem se ze začátku trochu těžce sžívala, protože to bylo jiné než jsem očekávala (ale někde v hloubi jsem v něco takového doufala). Moje duše se propadala do hlubin melancholie, jenž je skladbou správně a účelně navozována, přece se zde zpívá o zlomeném srdci a touze přivést milovanou bytost zpět do světa živých (alespoň soudě podle názvu, scén ve videu a úryvků textu). Největší zatrnutí přišlo v podobě sboru, který celou atmosféru neuvěřitelně krásně dokresluje. Všechno je tak uvolněné, uhlazené, jemné, ale přitom to není žádná pohádka pro děti. Pořádná temná romance, jejíž riffy se do vás elegantně zarývají a nenechají vás svobodně dýchat. Pokud se pozorně zaposloucháte, můžete odhalit opravdu nespočet vlivů z minulých let. Prvky především z Midianu a Cruelty se pevně této kostry drží, ale jsou obaleny novým masem, jež začalo růst na předchozím albu "Hammer of the Witches". Vypadá, že kapela se ubírá zlatou střední cestou, nezapomíná na svou minulost, stále však hledí dopředu.
Sám videoklip je už jen pověstnou třešničkou na dortu, která vyzdvihuje podařenost celé skladby. Posluchače také slušně uvádí do tajů světa, nímž se nový opus bude zaobírat.

Co dodat na závěr... rozhodně zůstaňte na drátě a počkejte si na nové album, jenž určitě nebude jen dalším nevýrazným zářezem v diskografii, ale třeba se do ní zapíše zlatým či stříbrným písmem. Desku můžete už teď přeobjednávat. A já si zase nenechám ujít nějaký ten koncert, než se tento rok nachýlí ke konci.

Stay Filthy!

1 person judged this article.